Chleb Biały idealny- przepis. Chleb który mnie zachwycił

 Mój ostatni chleb był z mieszanki Uni Mix bezgluten. Bardzo dobry, lecz nieco suchawy. Postanowiłam go nieco podrasować. I tym razem jest po prosu genialny !
Wygląda i smakuje jak zwykły chleb glutenowy.
Wzbogacony o inulinę i siemię lniane oraz otręby. Można by jeszcze pokombinować z mąką teff z tapioką ale uważam że jest suuper :)
 Składniki:
500g mieszanki Uni Mix Bezgluten
2 łyżeczki inuliny
3 łyżeczki siemienia lnianego mielonego
1 i 1/2 łyżeczki soli
17g drożdży świeżych
ok 20g otrębów ryżowych mielonych
4 łyżki oleju
ok 480ml ciepłej wody

Wszystkie składniki suche umieść w misce.
Pamiętaj by nie wrzucać drożdży na sól
drożdże rozkrusz do mąki
Miksuj robotem z hakami dolewaj wodę. Ciasto powinno mieć konsystencję dobrze wyrobionej ciastoliny. dość zwarte gęste wykłada się do formy łyżką/lub czymś innym :)
Następnie dodaj olej na środek ciasta (możesz zrobić dziurkę na środku żeby olej nie rozlał się po misce). Wyrabiaj robotem dalej.
Przełóż do formy wysmarowanej tłuszczem i wysypanej mąką ryżową. Mokrą łyżką wyrównaj ciasto. Nakłuj widelcem dokładnie całą powierzchnię, aby chleb lepiej i równo wyrósł.  Zostaw w ciepłym spokojnym miejscu aż wyrośnie podwoi objętość, pod wilgotną ściereczką.
Jak widać u mnie na zdjęciu nakłuwam wierzch miejsce w miejsce
Wstaw do nagrzanego piekarnika i piecz w temperaturze 200 stopni przez 60 minut. Studź na kratce, zamrażaj pokrojony w kromki.

Smacznego 😋



Tak ja wiem że Uni mix nie ma wybitnie najlepszego składu, ale wychodzi super. Z dodatkami jest rewelacyjny, bez dodatków nieco suchawy choć też dobry. Będę zapewne kombinować jak go przerobić żeby był zdrowszy. Choć ten efekt mnie tak zadowala......uwielbiam biały chleb. Moja wątroba też 😃

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dodatki do chleba: guma guar, guma ksantanowa czyli Pieczemy chleb bezglutenowy- przepis i porady

Tort 32xbez czyli tort małego alergika, bez glutenu, mleka, jajek, strączków

Niedotlenienie okołoporodowe i nasz autyzm oraz adhd. Uczucia matki dziecka autysycznego