Całkiem biały chleb, dobry na tosty a także jako kanapki

Szukam idealnego przepisu na chleb. Szukam i znaleźć nie mogę. Nie interesują mnie chleby z kaszy, ciężkie gnioty które szkodzą mi na wątrobę. Nie mogę jeść dużo kaszy ani dużo ziaren. Dodatkowo na prawdę nie opłaca mi się co chwila piec chleba którego idzie u nas dużo. A te wszystkie przepisy są świeże przez chwilę dosłownie a następnie wypiekiem można zabić bądź się udławić. A ja chcę wraz z synem mieć radość z jedzenia a nie utrapienie. Chcę zjeść pyszną kanapkę z sałatą, wędliną i właśnie dobre pieczywo, jasne miękkie i nie smakujące ziemniakami czy kaszą. U mnie w domu ziemniaki i kasza to są na obiad a nie na śniadanie.
Dlatego ciągle szukam i lubię mixy, zawsze można z nich coś wymyślić, coś dodać. 

Znalezione obrazy dla zapytania uni mix bezglutenUni mix bezpszenna mieszanka na chleb i pizzę od bezglutena, to mieszanka z której upiekłam ostatni chleb. Wyszedł super.
Coś pomiędzy kupnym białym bezglutena a białym kupnym od GFL więc dobry wynik. Spełnia moje oczekiwania. Zrobiłam wszystko wedługo przepisu na opakowaniu ale oczywiście już główka pracuje. Następnym razem wzbogacę mąkę o inulinę i otręby które dzisiaj dotarły do sklepu bezglutek.



Składniki: Mąka ryżowa, skrobia kukurydziana, skrobia ziemniaczana, dekstroza, błonnik pokarmowy, substancje zagęszczające: guma guar, guma ksantanowa, hydroksypropylometyloceluloza; emulgatory: mono- i diglicerydy kwasów tłuszczowych; aromat, regulator kwasowości: kwas winowy.



Przepis na Chleb
 500 g Uni Mix
15 g drożdży świeżych
 1 łyżeczka soli
 450 ml ciepłej wody
 3 łyżki oleju
Przygotowanie:  Mąkę, sól i drożdże dobrze wymieszać. Dodawać stopniowo wodę, olej dodać na końcu i mieszać do uzyskania jednolitej konsystencji. Ciasto umieścić w formie, wygładzić mokrą łyżką i nakłuć powierzchnię wykałaczką (by uzyskać równomierną powierzchnię chleba). Przykryć wilgotną ściereczką i pozostawić w temp. pokojowej na 30 minut. Piec w temp. 200 stopni C przez 45 min., w piekarniku z termoobiegiem  lub w 200 stopni C przez 60 min. w piekarniku bez termoobiegu. Sugerowany rozmiar foremki 27 cm x 12 cm.
Ja zrobiłam w mojej foremce jak zawsze, obsypałam ją mąką ryżową., piekł się faktycznie godzinę na 200 stopni.
Mógłby być bardziej wilgotny, ale zasadniczo jest taki jak powinien być dla mnie.
Mam jakiś nietypowy smak. Wolę kupne chleby. Mimo wszytko że pieczone zdrowsze, nie dla każdego. Jeśli mamy problemy z wątrobą każda porcja ziaren i kasz to niezły wysiłek. I wiem to doskonale że nie guma guar czy inne dodatki są winne, tylko właśnie wszelkie wydymające produkty 😀 Najważniejsze to znać swój organizm.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dodatki do chleba: guma guar, guma ksantanowa czyli Pieczemy chleb bezglutenowy- przepis i porady

Tort 32xbez czyli tort małego alergika, bez glutenu, mleka, jajek, strączków

Niedotlenienie okołoporodowe i nasz autyzm oraz adhd. Uczucia matki dziecka autysycznego