Kapuśniaki bezglutenowe- przepis

Pamiętam doskonale smak kapuśniaków. Bułeczka z farszem z kapusty kiszonej z cebulką i pieczarkami lub grzybami. Nie sądziłam że na diecie będę mogła spróbować czegoś takiego.
Wykorzystałam przepis natchnionej, oryginalny przepis tuu.

Użyłam mixu  Unimix firmy bezgluten, ale możecie mieszać własne przepisy jak na chleb czy bułki.

800g Mąki bezglutenowej
2 łyżeczki drożdży instant w proszku
4 niepełne szklanki letniej wody, mi weszły 3 pełne szklanki
8 łyżek oleju
1/2 łyżeczki soli- moje ciasto wyszło mało słone więc dodałabym więcej
ja dodałam odrobinę mąki z amarantusa i nieco mielonych ryżowych otrębów
dodałam także dwie łyżeczki inuliny

na farsz
1kg kapusty kiszonej należy wypłukać a następnie ugotować, 500g pieczarek oczyścić pokroić na kawałki i podsmażyć z jedną dużą cebulą bądź dwiema średnimi. Moja byłą gigatyczna., Przyprawy według uznania listek laurowy i ziele angielskie można wrzucić do kapusty podczas gotowiania, potem do farszu sól pieprz vegeta co kto lubi. cały farsz należy wymieszać i najlepiej podsmażyć :)

mąkę połączyć z drożdżami i solą olejem dodawać wodę miksując mikserem z hakami. Ciasto ma mieć konsystencję jak dobrze wyrobiona ciastolina.
ciasto zostawić do wyrośnięcia na godzinę lub dłużej jeśli w domu jest zimno.
w międzyczasie farsz się wystudzi.
ciasto porcjami przekładałam na stolnicę podsypaną mąką ryżową żeby się nie kleiło, bo wyszło dość klejące. rozpłaszczałąm wałkiem a potemdłonią nakładałam farsz i zawijałam trochę jak krokieta zawijając końce jak bułkę, smarując nieco wodą aby się zlepiły. Wyczujecie to, trochę jak pierogi :)

piekłam w 200 stopniach w moim gazowym piekarniku około 25 do 30 minut
pyyyszne

<== farsz w trakcie podsmażania


Z tego przepisu wyszło mi 14 kapuśniaków

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dodatki do chleba: guma guar, guma ksantanowa czyli Pieczemy chleb bezglutenowy- przepis i porady

Tort 32xbez czyli tort małego alergika, bez glutenu, mleka, jajek, strączków

Niedotlenienie okołoporodowe i nasz autyzm oraz adhd. Uczucia matki dziecka autysycznego